רימרקטינג באמצעות פיקסל של פייסבוק המושתל באתר
אחד האמצעים החזקים ביותר הקיימים כיום לביצוע רימרקטינג, הוא הפיקסל, כאשר הפיקסל הידוע מכולם הוא (איך לא?) הפיקסל של פייסבוק. בניגוד לפיקסל הגרפי אותו אנחנו מכירים, הפיקסל הספציפי עליו אנחנו מדברים, הוא קטע קוד אשר מסופק לכם ע"י פייסבוק ונשתל באתרכם, שם, הוא "צובע" באמצעות עוגייה (קוקי) את הדפדפן של הגולש. כאשר הגולש יוצא מאתרכם ומבקר בפייסבוק, הפיקסל גורם להצגת המודעות הרלוונטיות עבורו גם שם.
באנרים ב-GDN - רימרקטינג בגוגל
גם הרימרקטינג בגוגל עובד על עקרון הפיקסל ה"צובע", רק שכאן, מדובר בקנה מידה גדול בהרבה יותר. GDN (Google Display Network) היא רשת המדיה של גוגל, והיא כוללת מיליוני אתרים השותפים בה, בנוסף, כמובן, לאתרי ה-Google המגוונים (כמו Gmail או YouTube). על פי DoubleClick Ad Planner, רשת זו מגיעה אל כ-83% מהמשתמשים הייחודיים באינטרנט, המפוזרים בלמעלה מ-100 מדינות ודוברים למעלה מ-30 שפות שונות.
שתי הערות חשובות לסיום:
למרות שרימרקטינג היא שיטה חזקה לבניית מיתוג ולהגדלת אחוזי ההמרה, היא עובדת בדרך הטובה ביותר, כאשר היא מהווה חלק מאסטרטגיה שיווקית-דיגיטלית גדולה ורחבה יותר. כך ששתילת פיקסל "צובע" היא דרך יעילה להגיע אל הגולשים/הלקוחות הפוטנציאליים שהביעו עניין בכם, במוצריכם או בשירותיכם, אבל היא איננה מהווה חלופה לנכסים דיגיטליים אחרים (כאתר מעוצב, דף פייסבוק עסקי מתוחזק כהלכה וכן הלאה). כל המערך הזה אמור לתפקד ולהוות חלק ממערכת שלמה, שמטרתה להפיק את המרב מכל פרסום שלכם.
והשנייה, לא פחות חשובה:
למי שאיננו מכיר את התחום מקרוב שתילת פיקסל אולי עלול להישמע כפולשנית או כאקט מפר פרטיות, אבל, בפועל, כל אתר בו אנחנו מבקרים משאיר עקבות בדפדפן שלנו, ואם הקוקיז האלה מאפשרים לגולשים לקבל מודעות אשר רלוונטיות יותר עבורם, אין ספק שמדובר במצב של Win-Win לכולם.