קראייטיב, קופי וויז'ואל - שלושה "אבות" השיווק הנכון
הקריאייטיב, הוא הצד היצירתי בקמפיין פרסומי. הוא מתייחס לפן הרעיוני, לתכנים ולחזותי של המודעה או הקמפיין. בעוד הקופירייטר (הקופי) מתייחס לפן התוכני של סלוגנים ותכני מודעות והארט-דיירקטור מתייחס לצד הוויזואלי (ויז'ואל) שלהם דרך פונטים, תמונות, הקראייטיב (בד"כ, באמצעות מנהל הקריאייטיב במשרדי פרסום דיגיטליים או מסורתיים) תפקידו לגבש את הקונספט המיתוגי השלם של הלקוח ולדאוג שכל אחד מחלקי הפאזל התוכני או הוויזואלי יתאימו לתמונה הכוללת וייצרו המשכיות תדמיתית מבדלת למוצר/שירות/לקוח. לכל אחד מהרכיבים הללו משקל ומשמעות בפרסום, והבאלאנס ביניהם הוא זה שמעניק לשיווק את האפקטיביות שלו.
נשמע קל? אז זהו, שרק נשמע!
למרות עידן ה-DIY המבורך, עדיין ישנם דברים שלא כדאי להתפתות לעשות בעצמכם – כמו לתקן את מערכת החשמל הביתית, לטפל בחרדת נטישה חמורה של כלב, וגם – להעלות קמפיין שיווק ממומן לגמרי בכוחות עצמכם. בין אם מדובר ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או לינקדאין, או במנוע החיפוש של גוגל, מבחינה עסקית ותדמיתית, יש לכם יותר מה להפסיד מאשר להרוויח, אם תחליטו לאלתר משהו מהשרוול, מבלי להתייחס לקופי ולקריאייטיב ולכל הידע המקצועי הנוסף שנדרש לכל פרסום כזה. כיום, כשהתחרות (בכל תחום שתבחרו!) כל כך משמעותית וקשה, אתם באמת רוצים לתת למתחרים שלכם צ'אנס ליתרון?