כאשר עסק מעוניין להגיע לכמות גדולה יותר של אנשים ומטרתו היא לשווק את עצמו – הוא יתקל בשני סוגים של פרסום:

פרסום אופליין – ערוצי השיווק המסורתיים כמו עיתונות, פלאיירים, כרטיסי ביקור וגם רדיו וטלויזיה.

פרסום אונליין – ערוצי השיווק הדיגיטליים כמו אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, גוגל, רשתות חברתיות, אפליקציות, בלוגים, מערכות דיוור וכל מה שנמצא ברשת ומתחדש מעת לעת.

עד לא מזמן, כשהשיווק הדיגיטלי עוד היה בחיתוליו או שלא היה קיים – נאלצו בעלי העסקים להשתמש בשיווק האופליין בלבד, דבר שהגביל אותם מכמה בחינות:

  1. תקציב – עלויות השיווק באופליין הן גבוהות יחסית.
  2. פריסה – שיווק אופליין הוא שיווק מקומי ולכן לא ניתן להגיע לכמויות גדולות של אנשים אם הם רחוקים.

היום יש את האפשרות לבחור, או יותר נכון לשלב בין שתי השיטות. שיווק האופליין לא מת לגמרי, עוד אפשר להגיד שיש לו יתרונות, למשל:

  1. יש אנשים שצריכים להרגיש שהם מחזיקים משהו ביד, למשל כרטיס ביקור, וכך הם יזכרו להשתמש בו.
  2. בשיווק אופליין אנו תופסים את האנשים כשהם לא בסמארטפון שלהם ואולי אפילו קצת משועממים.
  3. המיקום הגאוגרפי יכול לשחק תפקיד. אם אדם נמצא במקום בו הוא רואה שלט חוצות משכנע במיוחד ומבין שתוך דקה אחת הוא שם – אולי זה יניע אותו לפעולה כבר באותו הרגע.

אך אין ספק ששיווק האונליין טומן בחובו הרבה יותר יתרונות. גם מי שמעוניין להשתמש בשיווק האופליין ולייצר למשל כרטיסי ביקור, פלאיירים או שלטי פרסום גדולים ליד העסק שלו – כדאי שידע לנצל גם את שיווק האונליין. למה?

  1. עלויות הפרסום עבור שיווק אונליין נמוכות בהרבה מאשר בשיווק אופליין. אם נרצה להגיע לכמות גדולה של אנשים – זה כנראה ישתלם לנו הרבה יותר דרך הדיגיטל.
  2. תפוצה רחבה יותר והגעה לאנשים שנמצאים בכל מקום שנרצה. גם אם אין לנו צורך בהגעה לאנשים שנמצאים רחוק מדי, נוכל לנתב את תקציבי הפרסום שלנו רק במקומות הרלוונטיים.
  3. הגעה לעיניים המתאימות ביותר. בשיווק אונליין יש לנו את הדרך לשלוט בצורה טובה מאוד מי יראה את הפרסום שלנו. נוכל להגדיר את המודעה שלנו לנשים בלבד, לקהילה מסוימת או לבעלי מקצוע ספציפי.
  4. מעקב ואופטימיזציה – בשיווק אונליין יש לנו את היכולת לנטר ולעקוב אחרי תוצאות הקמפיינים שלנו ובכך לשפר אותם במידת הצורך ובזמן אמת (גם בזמן שהקמפיין רץ). אנו רואים מספרים מדויקים של התוצאות שלנו ויודעים מה ואיך לשפר בשביל להגיע לתוצאות טובות יותר.
  5. אפשרויות מגוונות – בשיווק אונליין יש לנו מבחר גדול של אפשרויות, חלקן אפילו חינמיות או בעלויות נמוכות מאוד (אתר אינטרנט, קידום אורגני, קבוצות תוכן ברשתות חברתיות ועוד).

לבעל עסק שלא מכיר את אפשרויות השיווק בדיגיטל, זה אולי ישמע מופרך או מסובך, אך האמת היא שלאנשי מקצוע העוסקים בתחום השיווק הדיגיטלי – מדובר בנושא מרתק ופשוט מאין כמוהו!

כן, העסק שלכם יכול להגיע לאיזה אדם שתרצו, איפה שתרצו וכמה שתרצו (מבחינה סטטיסטית כמובן). זה יהיה זול יותר משלט חוצות ואפקטיבי הרבה יותר!

רוצים להתנסות בשיטת השיווק הזו?
צודקים!
השאירו לנו פרטים ואנו ניצור עמכם קשר להתאמת הקמפיין המנצח עבורכם!