אחת מהנחות היסוד השגויות ביותר בתחום הפרסום נוגעת לשיווק הממומן – אנחנו מדברים על ההנחה כי שיווק ממומן איננו חייב להיות מבריק. למעשה, אין דבר רחוק יותר מהאמת, ותכף נסביר לכם מדוע. הקידום (קידום אתרים) מתחלק לשני סוגים עיקריים – קידום אורגני וקידום ממומן. בעוד על הקידום האורגני (למשל בתוצאות החיפוש של גוגל) מתחרים "כל" האתרים שאינם משלמים עבור הקידום שלהם לפלטפורמה בה מתבצע הקידום, הקרב על הדירוג בקידום הממומן מתחלק "רק" בין האתרים המשלמים לפלטפורמה בה הם מקודמים. עד כאן, התיאוריה, על פיה, "מקומם" של האתרים המשלמים מובטח. במציאות, היחס המספרי בין האתרים (והעסקים) המקודמים אורגנית לאלה המקודמים בתשלום קטן בהרבה ממה שניתן לשער (והוא גדל והולך מיום ליום, כשיותר עסקים מנסים לקנות לעצמם יתרון עסקי ושיווקי). ויותר מזה, העסקים שבשיווק הממומן נלחמים ב"ליגה" אחרת, הליגה של הגדולים, שנעזרים באנשי מקצוע לצורך הפרסום שלהם. אז, איך בכל זאת, מצליחים לבלוט שם?

קראייטיב, קופי וויז'ואל - שלושה "אבות" השיווק הנכון

הקריאייטיב, הוא הצד היצירתי בקמפיין פרסומי. הוא מתייחס לפן הרעיוני, לתכנים ולחזותי של המודעה או הקמפיין. בעוד הקופירייטר (הקופי) מתייחס לפן התוכני של סלוגנים ותכני מודעות והארט-דיירקטור מתייחס לצד הוויזואלי (ויז'ואל) שלהם דרך פונטים, תמונות, הקראייטיב (בד"כ, באמצעות מנהל הקריאייטיב במשרדי פרסום דיגיטליים או מסורתיים) תפקידו לגבש את הקונספט המיתוגי השלם של הלקוח ולדאוג שכל אחד מחלקי הפאזל התוכני או הוויזואלי יתאימו לתמונה הכוללת וייצרו המשכיות תדמיתית מבדלת למוצר/שירות/לקוח. לכל אחד מהרכיבים הללו משקל ומשמעות בפרסום, והבאלאנס ביניהם הוא זה שמעניק לשיווק את האפקטיביות שלו.

נשמע קל? אז זהו, שרק נשמע!

למרות עידן ה-DIY המבורך, עדיין ישנם דברים שלא כדאי להתפתות לעשות בעצמכם – כמו לתקן את מערכת החשמל הביתית, לטפל בחרדת נטישה חמורה של כלב, וגם – להעלות קמפיין שיווק ממומן לגמרי בכוחות עצמכם. בין אם מדובר ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או לינקדאין, או במנוע החיפוש של גוגל, מבחינה עסקית ותדמיתית, יש לכם יותר מה להפסיד מאשר להרוויח, אם תחליטו לאלתר משהו מהשרוול, מבלי להתייחס לקופי ולקריאייטיב ולכל הידע המקצועי הנוסף שנדרש לכל פרסום כזה. כיום, כשהתחרות (בכל תחום שתבחרו!) כל כך משמעותית וקשה, אתם באמת רוצים לתת למתחרים שלכם צ'אנס ליתרון?

לא רוצים להישאר מאחור? לנו ב-NTO - Social Media - יש את כל הכלים לסייע לכם לפרוץ קדימה!

סגירת תפריט