מרבית הפרסום שמבצעים כיום העסקים באינטרנט מתחלק בין שני אפיקי פרסום מרכזיים שכמעט כל אחד מאיתנו משתמש בהם באופן יומיומי – פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק. בעוד שעבור מי שאיננו בעל מקצוע בתחום ומתבונן מהצד, פרסום הוא פרסום הוא פרסום, למעשה, בפועל, קיימים מספר הבדלים מהותיים בין שתי הפלטפורמות הללו והבדלים אלה הם הקובעים איזו פלטפורמה מתאימה יותר לצרכי הפרסום שלנו הנוכחיים. אז מה הם ההבדלים בין שתי הפלטפורמות, ואיך תדעו איזה מהן מתאימה לצורך העכשווי שלכם לפרסם את העסק שלכם?  

פרסום בגוגל Vs. פרסום בפייסבוק

יכולנו לפרוש בפניכם כאן השוואה של כל הפיצ'רים, הפונקציות והנתונים של שתי הפלטפורמות, אבל, אין בכך הרבה טעם, כי שתי ענקיות האינטרנט מקפידות להתחדש באופן קבוע, כך שכל נתון "מוצק" שנכתוב, יהיה נכון רק לעת כתיבת המאמר, ולא לחודש לאחר מכן. ובכ"ז, ישנם מספר הבדלים עקרוניים ומהותיים בין שתי פלטפורמות הפרסום היעילות הללו. למשל, הפרסום בגוגל (Google Search) מונחה ופועל על פי כוונתו המפורשת של המשתמש המקליד מילות מפתח בחלונית החיפוש, בעוד שהפרסום בפייסבוק משתמש בהסקת מסקנות הנוגעות לאופיו ולהתנהגות, היא נשענת על המידע אותו מוסרים לה המשתמשים מרצונם החופשי, בין אם מדובר בנתונים הנמסרים באופן גלוי ומרוכז (כמו הפרטים האישיים בפרופיל) ובין אם מדובר בנתונים עקיפים (כלייקים לעמודים או לפוסטים, תגובות, שיתופים וכד'). הבדל אחרון, והוא אולי המשמעותי ביותר – הפרסום בגוגל נותן מענה מיידי לצורך (חיפשת מגלשי סקי באילת? קיבלת פרסום בהתאם!), בעוד מרבית הפרסום בפייסבוק עוסק בבניית תדמית, בהחדרה של עסק לתודעה, בבניית מיתוג, תהליכים ארוכים יותר.

פרסום בפייסבוק - מתי כדאי להשתמש בו?

הפרסום בפייסבוק, מתאים ללקוחות הפאסיביים מבחינת העניין שלהם בפייסבוק. כלומר, הגולש לא חיפש באופן פעיל מידע על מוצר או שירות ספציפי, אבל פייסבוק חושף אותו לפרסום שעשוי לעניין אותו, בהתאם למידע שהוא כבר תרם לפלטפורמה או לפי האתרים בהם ביקר קודם (הפיקסל של פייסבוק). כפי שהזכרנו קודם, דרך נוספת להגיע אל הגולשים הספציפיים, היא באמצעות פילוח קהל היעד בפרמטרים שמבוססים על נתונים שהזין הגולש בפרופיל שלו (כנתוני מיקום, נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין וכד') או נתוני Lookalike, פילוח המכוון לקהל יעד שמאפייניו דומים למאפיינים שכבר נאספו.

פרסום בגוגל - למי מומלץ להשתמש בו?

פרסום בגוגל פונה ללקוחות האקטיביים אשר מחפשים מיוזמתם מידע זמין באופן מיידי (למשל, שרברב בעפולה או טכנאי מכונות כביסה בתל אביב), כשהקידום הממומן בגוגל מופיע במקום המיועד לו בראש תוצאות חיפוש, בהתאם למילות המפתח שהקליד הגולש. פרסום מסוג זה יעיל במיוחד לשירותים מיידיים ולעסקים בהם לקשר האישי עם נותן השירות או לתדמיתו ישנו משקל מופחת בשיקולי הבחירה.

עדיין מתלבטים בין פרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק? אנחנו ב-NTO - Social Media שולטים בשניהם, דברו איתנו ונעזור לכם להחליט!

סגירת תפריט